Hei! See on juba veidi naljakas, kuidas ma iga postituse lõpetan sellega, et olen sotsiaalmeedias aktiivsem, ja siis pole pikemat aega ühtegi postitust teinud. Tegelikult olen ma seoses ettevõttega väga aktiivne, kuid sotsiaalmeedia ei ole tõesti fookusesse jõudnud. Täna räägin lähemalt, mis vahepeal toimunud on. Meeldivat lugemist!

Alustan samm-haaval: esimene suurem tegevus, mis pärast eelmist blogipostitust aset leidis, oli müügitunneli käivitamine. See oli väga põnev etapp sellel ettevõtlusteekonnal, kuna midagi sellist polnud ma kunagi varem kasutanud. Lühidalt rääkisin sellest ka eelmises postituses; kui te seda veel lugenud pole, saate seda teha siit.

Lühidalt öeldes nägi see välja selline, et inimene sai Meta reklaami kaudu tasuta e-raamatu Exceli-nippidega ja andis selleks oma e-posti aadressi. See käivitas müügitunneli, kus saadeti koolituseni viivaid kirju, mille jada lõppes pakkumisega.

Minul endal sellist tagasisidet ei olnud, aga olen näinud kommentaare, et tegemist on ebaausa strateegiaga, mida kasutatakse inimeste e-posti aadressi kätte saamiseks. Mõtlesin, et jagan enda mõtteid sellel teemal.

Esiteks: Turundus on vältimatu äritegevus. Turundust teevad kõik toimivad ettevõtted, sest vastasel juhul nad ei oleks toimivad. Näiteks selline populaarne toode nagu Coca-Cola, mida teavad kõik ja mille puhul isegi ei arvaks, et neil on vaja turundust teha, kulutas 5 miljardit dollarit turundusele aastal 2023. Sõnastan selle ümber, et see oleks piisavalt veenev: VIIS MILJARDIT DOLLARIT AASTAS. See on meeletu raha, kuid see on vajalik, et olla toimiv ettevõte. Samuti on e-kirjade kaudu käiv vestlus kliendiga turundus ja jätkuvalt väga tõhus.

Teiseks: Ettevõtete eesmärk on pakkuda väärtust. Ühegi siira ettevõtte, kaasa arvatud minu oma, eesmärk ei ole kellelegi lihtsalt midagi müüa. Ettevõtete eesmärk on pakkuda väärtust. Kui te leiate vähi vastu ravimi, aga hoiate seda kodus kapis ja ei räägi sellest kellelegi, siis see on küll suurepärane toode ja aitaks miljoneid inimesi, kuid keegi ei kasuta seda, sest keegi ei tea sellest.

Vahel ei ole tooted nii konkreetsed nagu vähiravim. Mõni toode või teenus on selline, mida inimene isegi ei tea, et ta vajab. Näiteks avastasin enda jaoks õhupuhastid just reklaamist. Kuna mul on õietolmu vastu allergia, siis on suve lõpp minu jaoks üpris ebameeldiv aeg, aga õhupuhasti aitas mind väga palju, seega olen selle reklaami eest tänulik. Ilma selle reklaamita ei oleks ma isegi teadnud, et selline lahendus on olemas.

Ja vahel on olukord selline nagu Exceli koolitusegi puhul, et inimene ei tea, et ta seda vajab isegi siis, kui ta seda näeb. “Excelit, ah ma ju oskan seda.” Kas tegelikult ikka oskate? Kui olen teinud ümber tabeleid, mida arvati olevat hästi tehtud, tekitas see väga suurt imestust, kui saadi aru, et ei pea iga kord 45 minutit seda täitma, vaid saab 5 minutiga töö tehtud.

Sellepärast leidsin, et kliendile e-kirja teel Exceli tutvustamine on hea lahendus ja aitab aru saada, mis on võimalik. Võib-olla läks see selgitus veidi pikaks, aga lühidalt öeldes: eesmärk on inimesi aidata ja tihti tuleb see abi ka inimesele kohale toimetada.

Minul endal sellist tagasisidet ei olnud, aga olen näinud selliseid kommentaare, et see on nõme strateegia, mida kasutatakse inimese e-posti kätte saamiseks ära. Mõtlesin, et jagan enda mõtteid sellel teemal. Esiteks on see turundus. Turundust teevad kõik toimivad ettevõtted, sest muidu nad ei oleks toimivad. Näiteks selline populaarne toode nagu Coca-Cola, mida teavad kõik ja isegi ei arvaks, et neil on vaja turundust teha kulutas 5 miljardit dollarit turundusele aastal 2023. Ma sõnastan selle ümber, et see oleks piisavalt veenev. VIIS MILJARDIT DOLLARIT ÜHE AASTAGA. See on meeletu raha, aga see on vajalik, et olla toimiv ettevõte. Samuti on e-kirjade kaudu käiv vestlus kliendiga turundus ja jätkuvalt väga tõhus. Teine asi on see, et ühegi siira ettevõtte, kaasaarvatud minu, eesmärk ei ole kellelegi lihtsalt midagi maha müüa. Ettevõtete eesmärk on pakkuda väärtust. Kui sa leiad vähi vastu ravimi, aga hoiad seda kodus kapis ja ei räägi sellest kellelgi, siis see on küll suurepärane toode ja aitaks miljoneid inimesi, kuid keegi ei kasutada seda, sest keegi ei tea sellest. Vahel ei ole tooted nii konkreetseid nagu vähiravim. Mõni toode või teenus on selline, mida inimene isegi ei tea, et ta vajab. Näiteks avastasin enda jaoks õhupuhastid just reklaamist. Kuna mul on õietolmu vastu allergia siis on suve lõpp minu jaoks üpris ebameeldiv aeg, aga õhupuhasti aitas mind väga palju, seega olen selle reklaami eest tänulik. Ilma selle reklaamita ei oleks ma isegi teadnud, et selline lahendus on olemas. Ja vahel on olukord selline nagu Exceli koolitusegi puhul, et inimene ei tea, et ta seda vajab isegi siis kui ta seda näeb. “Exceli, ah ma ju oskan seda.” Kas tegelikult ikka oskad? Kui olen teinud ümber tabeleid, mida arvati olevat head, siis tekitas see väga suurt imestust, kui saadi aru, et ei peagi iga kord 45 minutit seda täitma vaid saab 5 minutiga töö tehtud. Sellepärast leidsin, et tutvustada kliendile e-kirja teel Excelit on hea lahendus ja aitab aru saada, mis on võimalik. Okei läks vist veits pikale see jutt, aga lühidalt öeldes, eesmärk on inimesi aidata ja tihti tuleb see abi ka inimesele kohale toimetada.

Rääkides nüüd tulemustest, mis see kampaania tõi. Tegelikult oli huvi e-raamatu vastu üllatavalt suur. Ligi 250 e-raamatut läks kuue päevaga inimeste postkasti. Olin väga positiivselt meelestatud ja see näitas selgelt, kui palju huvi turul Exceli vastu on. Tähtis on ka mainida, et selleks kulus kõigest 67 eurot reklaamiraha. Ma panen siia alla pildi täpsemate tulemustega.

Samal ajal oli tegelik müükide arv pigem väike. Eeldasin, et umbes 100 raamatu kohta viis müüki oleks hea tulemus. Paraku oli see umbes poole väiksem. Tagantjärele mõeldes võib siin olla kaks peamist põhjust: kas olid e-kirjad nõrgad ja ei kõnetanud sihtgruppi või oli e-raamat liiga lihtne ja inimesed tundsid, et see koolitus ei anna neile piisavalt väärtust. Lõppkokkuvõttes väike kasum siiski tekkis ja omandatud õppetund oli samuti väärtuslik.

Muide, e-raamatu kohta kirjutati mulle tegelikult positiivset tagasisidet ja inimesed tundusid sellega rahul olevat. See selleks, mul on hea meel, et sain 242-le inimesele tõenäoliselt mõne uue nipi õpetada ja mõnele ka Exceli baasoskusi läbi koolituse.

Pärast seda hakkasin ma tegelema uue koolituse loomisega. Arvestasin, et selleks läheb umbes kolm-neli nädalat. Ent võin etteruttavalt öelda, et aeg läks pikemaks. Nimelt hakkasin tegema Exceli koolitust raamatupidajatele ja finantstöötajatele. See mõte tekkis, kuna olin kahelt raamatupidajalt juba kuulnud, kuidas Excel võtab päris palju aega ja nõuab tüütuid korduvtegevusi. See panigi mind mõtlema, et saan neid ju aidata. Ma olen ka ise raamatupidamist õppinud, õppides ärikorraldust, seega on mul raamatupidamisest teatud teadmised olemas. Lisaks teen hetkel enda ettevõtte raamatupidamist ise.

Loomulikult ei ole see kohe sellel tasemel, mida teevad suurettevõtete raamatupidajad, seega tuli palju materjali juurde otsida. Sellele kulus aga parajalt aega, seega lükkus koolituse valmimise aeg aina edasi ja edasi. Kui tööl käies olid tööpäevad kaheksa tundi, siis nüüd on need vahepeal kestnud 18 tundi. See oli ja tegelikult on siiani veidi hirmutav, sest hetkel elan ma enda säästude eest ja aktiivset rahavoogu pangakontole pole. Siiski oli mu eesmärk teha kvaliteetne koolitus, seega ei tahtnud allahindlust teha aja võitmise nimel. Tänaseks päevaks on see koolitus täiel kujul valmis. Mõned asjad vajavad veel kodulehel muutmist ja siis jõuab see vaikselt samm-sammult ka avalikkuse ette. Kokku läks koolituse valmimiseks viis ja pool nädalat ning ilmselt läheb nädal veel, et turunduslik pool ka valmis saada. Ehk siis kolmest-neljast nädalast sai kuus-seitse nädalat. Lisan siia pildi ka kodulehe ülemisest osast.

Mis edasi? Tegelikult sõltub palju selle koolituse tulemustest. Loomulikult ei oota ma kohe pärast esimese kampaania avaldamist rahamägedes ujumist, aga kui see kulutab kordades rohkem kui sisse toob, siis ei ole see jätkusuutlik ärimudel. Aga ära mõtleme nii pessimistlikult. Plaan on teenida sellega vähemalt väike kasum, et seda aktiivselt promoda ja siis, nagu iga blogipostituse lõpus kombeks, luban hakata tegema sotsiaalmeedias aktiivsemalt postitusi. Aitäh 😀

Mõne päeva jooksul leiab ilmselt mu sotsiaalmeediast lingi koolitusele ka ja pärast seda ehk hüppab see teile Facebookis või Instagramis reklaamina ette. Aga seniks, olge tublid ja püüelge teiegi enda unistuste poole!