Koolituse idee sünd: puhkus kui stardiplatvorm
Tere taas! Eelmises osas rääkisin, kuidas ma üldse ettevõtluseni jõudsin. Täna räägin täpsemalt, kuidas ma enda hetkel käsil oleva projekti käima panin ja millised probleemid sellega kaasnesid. Kui sa eelmist osa veel lugenud pole, siis saad seda teha siit!
Ideest teostuseni (või noh tegutsemiseni) kulus tegelikult kõigest mõni päev. Mul hakkas tavatöölt puhkus ja poleks olnud paremat aega sellega alustamiseks. Esimene samm oli koolituse loomine. Mõte sellest tundus lihtne, aga tegelikkus oli keerulisem. Kuigi Exceli kasutamine on minu jaoks igapäevane ja loogiline, siis selle selgitamine alustavale kasutajale pani pea tõsiselt tööle. Küsimused nagu “kas teen asja liiga keeruliseks?”, “kas see on iseenesestmõistetav?” käisid pidevalt mõttest läbi. Lõpuks sai kava kokku pandud, filmimisnurk püsti seatud, kaamera ja mikrofon olid õnneks juba olemas, ning tegutsemine sai alata.

Kas Excel on ikka nii lihtne? Õppematerjali loomise väljakutsed
Algne plaan kõik ühes tükis valmis teha ei toiminud. Alguses pürgisin ideaalsuse poole, kuid sain kiirelt aru, et niimoodi ei saa koolitus kunagi valmis. Ühe tunni pikkuse koolituse tegemiseks kulus mitmeid pikki päevi. Kuigi ma ei jäänud tulemusega 100% rahule, tundsin, et oluline sai edasi antud ja arenguruum peabki jääma.
OÜ loomine: hirmud ja tegelikkus
Esialgu lootsin ideed testida ilma OÜ-d asutamata. Kuna see oli minu esimene ametlik ettevõtmine, kaasnes sellega omajagu hirme. Jutud sellest, et ettevõtte loomine on lihtne, kuid selle hoidmine ja sulgemine keeruline, mõjutasid ka mind. Lisaks kaotab see võimaluse vajadusel töötukassa abi saada jne.
Tegin küll esmase reklaami eelregistreerimise kujul, kuid sain ruttu aru, et see ei too mulle reaalset arusaama sellest, kas turul on vajadust. Lisaks, et üldse kasutada automatiseeritud makselahendusi, siis oli vaja registreeritud äriühingut. Seega ma ikkagi pidin selle tegema, ilma et teaks, kas üldse äril potentsiaali on.
Nii tuli ikkagi OÜ ära teha. Kuigi registreerimine ise on lihtne, teadsin ärikorralduse õpingute ja erinevate koolituste põhjal, et on olemas ka peidetud nüuansse. Näiteks võimalus registreerimistasu hiljem ettevõtte kuludesse kanda. Kui registreerimine tehtud, hakkasid pangad pakkumisi tegema, ja see tekitas korraga nii uhkuse kui ka hirmu.
Pangakaartide ja makselahenduste valik: Swedbank vs LHV
Edasi tuli panga valik. OÜ registreerimisel tuleb juba esmaseks pangaks midagi valida, seega alustasin Swedbankist. Samas avasin peagi ka konto LHV-s, kuna Meta reklaamikonto jaoks on vaja pangakaarti. Swedbank pakub ainult kuutasuga füüsilisi kaarte, mida mul vaja polnud ja null käibega ettevõttena ei tahtnud lisakulusid tekitada. LHV virtuaalkaart sobis palju paremini ja oli tasuta.
Veebileht enne äri: kuidas ja miks ma selle ise tegin
Kodulehe (ehk maandumislehe) tegin suures osas valmis juba enne äri ametlikku alustamist. Kasutasin veebimajutus.ee teenust ja sain sooduskoodiga aastase paketi domeeniga 8.85 euro eest. Leht sai tehtud WordPressi ja Elementori abil. Kuna mul oli eelnev kogemus kodulehtede tegemisega, läks see töö sujuvalt. Kõik mured, mis tekkisid said lahenduse interneti abil. Isegi Eesti keeles on küllalt palju materjali, kui keegi on hetkel kodulehte loomas on – näiteks Proua Ekspert. Muidugi suutsin ühe korra kogu lehe teemavahetusega kustutada ja pidin otsast peale alustama. Uus versioon tuli õnneks isegi parem ja kiirem. Õppetund: tehke alati varukoopiaid. Oleneb, millal keegi siia blogisse satub, aga hektel (19.07.2025) on see valmis maandumisleht nähtav tabelimeister.ee lehel. Lisaks muidu pilte ka, aga neid tuleks pääris palju.

Maksekeskus.ee integratsioon – miks see nii keeruline oli?
Makselahenduse sättimine oli omaette peavalu. Kasutasin maksekeskus.ee teenust, kuna seal puudub püsitasu ja toetatud on Eesti pangalingid. Kuigi juhend oli selge, tekkis probleeme permalinkidega, mis takistasid makseid. Olin juba esimesed huvilised leidnud, aga maksta nad ei saanud. Töölt pooletunnise lõunapausi ajal saatsin käsitsi arveid, et kliente mitte kaotada. Lõpuks sain lahenduse tööle ja sealt tulid ka esimesed ostud.
Automatiseeritud müük ja reklaamid Metas: esimesed katsed ja tulemused
Pärast seda tegin Meta jaoks uued reklaamid, sest nüüd polnud enam tegu eelmüügiga, vaid tõeliselt toimiva teenusega. Süsteem oli täielikult automaatne: kodulehelt sai kogu info, ostu sooritada ja parooliga ligipääsu koolitusele automaatselt e-postile. Olin enda üle väga uhke. Puhkus kulus sellele projektile, aga tunne oli hea, sest olin teinud midagi iseendale.

Kriisireklaam ja tagasilöök: kui tulemused kaovad
Reklaamide tegemisel tegin nii pildiga kui ka ühe videoga versioone. Kaameraga rääkimine pole mulle loomuomane, aga tahtsin edasi anda sõbralikku ja veenvat sõnumit. Video tuli ehk veidi värisev ja kvaliteet polnud ideaalne, kuid see lisas loomulikkust. Reklaamid läksid Meta Adsis tööle 5€ päevas eelarvega. Tulemus oli tagasihoidlik, kuid äratas huvi ja teenis investeeringu tagasi. Tõstsin eelarve 30€ peale. Mõnel päeval ülatus käive 60€. Siis saabus ootamatu vaikus. Kui 3 päeva jooksul kulutad 90€ ja tulu pole, tekib hirm ning panin reklaami kinni. Õnneks jäi projekt siiski plussi.



Reklaamid, mida reaalselt kasutasin. (videot kahjuks ei saanud praegu lisada)
Tabelimeister ei jää seisma – järgmised sammud ja plaanid
Mis siis juhtus? Sama, mis juhtus selle blogiga – eelmine postitus ilmus ligi kaks kuud tagasi. Samuti pole ma kaua postitanud Instagrami ega Facebooki. Lihttöö ja muu elu võtab nii palju energiat, et ei jõua tabelimeistri projektiga nii palju tegeleda, kui tahaks. Nüüd on uus plaan ja mitmed sammud juba tehtud, et edasi liikuda. Tulemas on uus reklaamikampaania ja plaanis on ka uued koolitused. Aga sellest juba lähemalt tulevastes postitustes. Loodetavasti mitte alles kahe kuu pärast!
Üks vastus